Військові журналісти побували в гостях у ТОВ «НВП «Мадек»

В межах інформаційної підтримки асоційованих учасників Ліги, виконавча дирекція спілки продовжує співпрацю з «АрміяInform» – одним із найпотужніших вітчизняних медіаресурсів, який висвітлює мілітарні новини в Україні й за кордоном. Цього тижня військові журналісти побували в гостях у ТОВ «НВП «Мадек».

Тож «АрміяInform»  для військової аудиторії, про приватне підприємство – учасника нашого громадського об’єднання:

Забезпечення електроенергією військової техніки, польових таборів чи будь-яких інших військових та оборонних систем у польових умовах – дуже відповідальне і важливе завдання. Адже найчастіше генератори – це єдине джерело енергопостачання під час виконання бойового завдання чи на бойовому чергуванні. Від них живляться станції зв’язку, радіолокатори, машини РЕБ та багато іншої техніки.

Основні зони обслуговування розміщені на рівні очей
Наситити Збройні Сили надійними, витривалими та безвідмовними генераторами здатна вітчизняна приватна компанія «МАДЕК», яка входить до складу ГС «Ліга оборонних підприємств України». Дизельні генератори, які нині виготовляє компанія, успішно експлуатують на РЛС «Малахіт», на контрбатарейному радарі 1Л220УК, машинах радіоелектронної боротьби Р-330УМ «Мандат», машині «Положення-2», РКП «Нептун», СА-10У, комплексах відомчого супутникового зв’язку та багатьох інших. До речі, на цьому підприємстві також випускають генераторні агрегати інших типів і для різної спеціальної техніки.

– Ми зрозуміли, що проєкти, пов’язані з оборонними та військовими системами, є специфічними й потребують саме конструкторського підходу, – зауважує директор Департаменту спеціальних проєктів компанії Олександр Карий. – Адже стандартні дизельні генератори, призначені для цивільного та промислового використання, пропри високу якість та надійність, однак не задовольняють вимогам жорстких військових стандартів. Також зіткнулися з тим, що в стандартному виконанні дизельні генератори непросто встановити в часом дуже обмежений простір тієї ж РЛС чи іншої машини спеціального призначення. Окрім цього, на бойовому чергуванні генератори мають працювати майже цілодобово й в умовах далеких від комфортних: пил, підвищена або надто низька температура і вологість, висока вібрація, удари. Тому ми почали розробку власних зразків і значно вдосконалювати існуючі агрегати.

Активно опановувати військовий напрямок компанія почала з 2017 року. Саме виготовлення дизельного генератора «КУБИК» і стало першим вдало реалізованим проєктом. Він був встановлений на машину управління сучасної РЛС 1Л220УК «Зоопарк-3», яку виготовляє запорізьке КП «НВО «Іскра».


Контрбатарейна РЛС 1Л220УК “Зоопарк-3”

– Перед нами тоді стояло непросте з технічної точки зору завдання – вмістити генераторну установку у вузький коридор між кабіною і кунгом, ширина якого становила трохи більше метра, – розповідає Олександр Карий. – Водночас основною вимогою військових було те, щоб встановлений дизель-генератор не лише видавав потужність у 18 кВт, а й існувала змога його обслуговувати (проводити технічні та регламентні роботи) без демонтажу з базового шасі. Адже важить цей агрегат чимало – понад 800 кг із повним паливним баком ємністю 100 л.

До речі, конструктори компанії спроєктували цей генератор так, що основні зони його обслуговування розміщені на рівні очей. Тобто людина може це робити стоячи на землі без застосування підручних засобів для штучного збільшення зросту – драбин, піддонів, колод. Адже в переважної більшості стандартних дизель-генераторних установок панель управління, як правило, розташована у верхній частині корпусу. Тож для того, щоб зафіксувати необхідні показники роботи без допоміжних пристроїв, зокрема стрем’янки, неможливо.


Словом, щоб отримати доступ до основних елементів дизель-генератора «КУБИК» і приступити до техобслуговування, достатньо лише потягнути за петельний замок передньої та підняти верхню захисні кришки. Примітно, що всередині відсутні будь-які поздовжні чи поперечні балки для підтримання міцності конструкції, аби не ускладнювати доступ до агрегатів. До того ж автоматика, у разі виявлення будь-якого відхилення в роботі генератора, не дозволить розпочати його експлуатацію. Водночас інформація про те, що саме вийшло з ладу, виводиться на екран, і все це супроводжується світловим сигналом червоної лампочки.

Постійний нахил працюючого генератора може становити до 30° від вертикалі
– Основна перевага дизельного генератора «КУБИК» в тому, що міжсервісний інтервал його обслуговування становить 1000 мотогодин, – приєднується до розмови головний конструктор цієї компанії Сергій Коломієць. – Тоді як у інших подібних генераторів, під час складання яких використовують дешевші аналоги, цей показник учетверо менший. Тут багато що залежить від встановлення якісного двигуна. У складі цієї дизельної генераторної установки застосовуємо трифазні або однофазні дизельні генератори FG Wilson (Великобританія) потужністю: 7,5 кВА, 13,5 кВА, 16 кВА, 18 кВА, 22 кВА, а також однофазні версії. Генератор оснащений цифровою панеллю управління з можливістю віддаленого запуску, системами автономного підігріву охолоджуючої рідини двигуна і палива, що дозволяє експлуатацію при температурі навколишнього середовища від мінус 40°С до + 50°С.

Проведені випробування в польових умовах засвідчили: ці генераторні установки пристосовані до особливих умов експлуатації – як погодних, так і рельєфних. Зокрема, «КУБИК» може працювати на техніці, що перебуває на місці або здійснює марш, зокрема й під час руху пересіченою місцевістю. Постійний нахил працюючої на повну потужність генераторної установки може становити до 30° від вертикалі. До того ж «КУБИК» обладнаний системою автоматичного доливу оливи в разі потреби.

Залежно від умов експлуатації техніки, є можливість застосування дублюючих систем забезпечення. Наприклад, якщо поблизу прокладена міська електромережа, то від неї здійснюється автоматична підзарядка АКБ, а підігрів охолоджувальної рідини забезпечується від електропідігрівача, а не від автономного.

Нині конструкторський колектив підприємства працює над подальшим удосконаленням дизель-генератора «КУБИК». Зокрема, зниженням рівня шуму і зменшенням габаритів, звісно, зі збереженням існуючої продуктивності роботи.