ГоловнаНовиниУ переліку українських вертолітних проєктів названо розробки учасників Ліги оборонних підприємств
У переліку українських вертолітних проєктів названо розробки учасників Ліги оборонних підприємств
Глибокою модернізацією існуючого вертолітного парку, а також розробкою та створенням власної вертолітної продукції в Україні займаються низка приватних підприємств.
За інформацією видання, принаймні чотири приватні українські компанії мають власні гелікоптерні проєкти. Є серед них і учасники Ліги оборонних підприємств України – АТ «Мотор Січ» та приватне акціонерне товариство «Рамзай».
У матеріалі зазначається, що одним з перших підприємств, яке запропонувало проєкти створення українських вертольотів насамперед в інтересах силових структур України, було АТ «Мотор Січ».
Йдеться про глибоку модернізація вертольотів типу Мі-8 до версії МСБ (МСБ-В), повернення у стрій вертольотів Мі-2 у версії МСБ-2 «Надія» та створення нового вертольоту у кооперації із іноземними партнерами (МСБ-6 Отаман, нині проєкт «заморожений»)
Модернізований АТ «Мотор Січ» Мі-2МСБ-1 на виставці «Зброя та Безпека-2019»
Першим реалізованим проектом вертольотобудівної програми АТ «Мотор Січ» став Мі‑8МСБ ─ середній багатоцільовий вертоліт з максимальною злітною масою 12 000 кг. Вертоліт обладнаний силовою установкою з двох газотурбінних двигунів ТВ3-117ВМА-СБМ1В 4Е серії з електричним запуском.
Вертоліт Мі-8МСБ має простору і функціональну вантажопасажирську кабіну перетином 2,34 х 1,8 м і площею 12,5 м2, що значно перевищує аналогічні показники вертольотів даного класу європейського і американського виробництва.
Вертоліт Мі-8МСБ з двигунами ТВ3-117ВМА-СБМ1В 4Е серії встановив ряд світових рекордів, серед яких абсолютний рекорд висоти горизонтального польоту в класі Е1 9155 м, що на 300 м перевищує висоту г. Еверест ─ найвищої гірської вершини світу.
Багатоцільовий вертоліт Мі-2МСБ відрізняється від інших вертольотів легкого класу просторою вантажопасажирською кабіною, подвійною системою управління і дводвигуновою силовою установкою. Вертоліт обладнаний двома двигунами АІ-450М-Б злітною потужністю 430 к.с., кожен з цифровими регуляторами РДЦ-450М.
Крім управління подачею палива регулятор виконує функції контролю параметрів двигуна і пов’язаних з ним систем за допомогою набору датчиків і сигналізаторів.
Також Міноборони України замовило у «Мотор Січ» поетапну розробку вертольота морської авіації. Він призначений для посилення берегової авіації Військово-морських сил України, а також озброєння корветів за турецьким проектом Ada.
У якості базової моделі розглядається вертоліт Мі-2, який буде оснащений додатковим обладнанням та механізмами, а також пройде ремоторизацію та оновлення за принципом Мі-2МСБ.
У свою чергу, зазначає видання, ПАТ «Рамзай» нині працює над розвитком та вдосконаленням легких багатоцільових вертольотів, інтегрувавши до своїх потужностей команду НТК «Горизонт» з їхнім проєктом SL-231 Scout.
SL-231 Scout
Це трьохмісний вертоліт, кабіна якого виконана з композитну і обладнана авіаонікою словенської компанії Knardia (в одній з версій). Окрім цього, Scout може оснащуватись авіаційними бортовими системами компаній Dynon SkyView, Advanced Flight Systems, MGL. На вертоліт встановлено авіаційний двигун американської компанії Lycoming IO-390 на 210 к.с. Вага порожнього вертольоту становить 450 кг. Максимальне корисне навантаження до 400 кг. Дальність польоту до 600 км. Крейсерська швидкість польоту близько 190 км/год.
Нині на ПАТ «Рамзай» здійснється доопрацювання цього проєкту насамперед з огляду на підвищення заходів безпеки при здійсненні польотів, удосконалення систем та технічних рішень, відпрацювання та реалізації маркетингової стратегії.
На додаток до інформації, викладеної в Defense Express, нагадаємо, що іще одна компанія – учасник Ліги працює над створенням вітчизняної вертолітної техніки.
Легкий багатоцільовий гелікоптер ВМ -4 «Джміль»
Йдеться про ТОВ «Авіаційна компанія «Вектор», яка рухається у напрямі розробки та створення легкого двомоторного багатоцільового гелікоптера ВМ-4 «Джміль». На сьогодні підприємство отримало низку патентів на корисну модель виробу та здійснює пошук інвесторів для втілення проекту.
Для того, щоб отримати доступ до інформації про учасників Ліги та Каталогу продукції учасників нашої організації, необхідно надіслати відповідний запит з електронної адреси, вказаної Вами при реєстрації, на адресу електронної пошти Ліги, зазначену в розділі «Контакти». Обмеження діятимуть до нашої Перемоги! Просимо поставитися з розумінням до тимчасових незручностей. Слава Україні!
Шановні члени Ліги оборонних підприємств України! В цю лиху годину маємо всі виявити єдність, витримку, рішучість, взаємопідтримку та взаємодію. З усіх питань, які в нашій компетенції і в наших силах, звертайтесь в будь-який зручний для Вас спосіб. Чим зможемо, тим допоможемо. Ми на зв’язку, працюємо!