У переліку українських вертолітних проєктів названо розробки учасників Ліги оборонних підприємств

Глибокою модернізацією існуючого вертолітного парку, а також розробкою та створенням власної вертолітної продукції в Україні займаються низка приватних підприємств.

Про це йдеться у матеріалі, оприлюдненому Defense Express.

За інформацією видання, принаймні чотири приватні українські компанії мають власні гелікоптерні проєкти. Є серед них і учасники Ліги оборонних підприємств України – АТ «Мотор Січ» та приватне акціонерне товариство «Рамзай».

У матеріалі зазначається, що одним з перших підприємств, яке запропонувало проєкти створення українських вертольотів насамперед в інтересах силових структур України, було АТ «Мотор Січ».

Йдеться про глибоку модернізація вертольотів типу Мі-8 до версії МСБ (МСБ-В), повернення у стрій вертольотів Мі-2 у версії МСБ-2 «Надія» та створення нового вертольоту у кооперації із іноземними партнерами (МСБ-6 Отаман, нині проєкт «заморожений»)

Модернізований АТ «Мотор Січ» Мі-2МСБ-1 на виставці «Зброя та Безпека-2019»

Першим реалізованим проектом вертольотобудівної програми АТ «Мотор Січ» став Мі‑8МСБ ─ середній багатоцільовий вертоліт з максимальною злітною масою 12 000 кг. Вертоліт обладнаний силовою установкою з двох газотурбінних двигунів ТВ3-117ВМА-СБМ1В 4Е серії з електричним запуском.

Вертоліт Мі-8МСБ має простору і функціональну вантажопасажирську кабіну перетином 2,34 х 1,8 м і площею 12,5 м2, що значно перевищує аналогічні показники вертольотів даного класу європейського і американського виробництва.

Вертоліт Мі-8МСБ з двигунами ТВ3-117ВМА-СБМ1В 4Е серії встановив ряд світових рекордів, серед яких абсолютний рекорд висоти горизонтального польоту в класі Е1 9155 м, що на 300 м перевищує висоту г. Еверест ─ найвищої гірської вершини світу.

Багатоцільовий вертоліт Мі-2МСБ відрізняється від інших вертольотів легкого класу просторою вантажопасажирською кабіною, подвійною системою управління і дводвигуновою силовою установкою. Вертоліт обладнаний двома двигунами АІ-450М-Б злітною потужністю 430 к.с., кожен з цифровими регуляторами РДЦ-450М.

Крім управління подачею палива регулятор виконує функції контролю параметрів двигуна і пов’язаних з ним систем за допомогою набору датчиків і сигналізаторів.

Також Міноборони України замовило у «Мотор Січ» поетапну розробку вертольота морської авіації. Він призначений для посилення берегової авіації Військово-морських сил України, а також озброєння корветів за турецьким проектом Ada.

У якості базової моделі розглядається вертоліт Мі-2, який буде оснащений додатковим обладнанням та механізмами, а також пройде ремоторизацію та оновлення за принципом Мі-2МСБ.

У свою чергу, зазначає видання, ПАТ «Рамзай» нині працює над розвитком та вдосконаленням легких багатоцільових вертольотів, інтегрувавши до своїх потужностей команду НТК «Горизонт» з їхнім проєктом SL-231 Scout.

SL-231 Scout

Це трьохмісний вертоліт, кабіна якого виконана з композитну і обладнана авіаонікою словенської компанії Knardia (в одній з версій). Окрім цього, Scout може оснащуватись авіаційними бортовими системами компаній Dynon SkyView, Advanced Flight Systems, MGL. На вертоліт встановлено авіаційний двигун американської компанії Lycoming IO-390 на 210 к.с. Вага порожнього вертольоту становить 450 кг. Максимальне корисне навантаження до 400 кг. Дальність польоту до 600 км. Крейсерська швидкість польоту близько 190 км/год.

Нині на ПАТ «Рамзай» здійснється доопрацювання цього проєкту насамперед з огляду на підвищення заходів безпеки при здійсненні польотів, удосконалення систем та технічних рішень, відпрацювання та реалізації маркетингової стратегії.

На додаток до інформації, викладеної в Defense Express, нагадаємо, що іще одна компанія – учасник Ліги працює над створенням вітчизняної вертолітної техніки.

Легкий багатоцільовий гелікоптер ВМ -4 «Джміль»

Йдеться про ТОВ «Авіаційна компанія «Вектор», яка рухається у напрямі розробки та створення легкого двомоторного багатоцільового гелікоптера ВМ-4 «Джміль». На сьогодні підприємство отримало низку патентів на корисну модель виробу та здійснює пошук інвесторів для втілення проекту.

22.03.2021