
БТР «Отаман 6×6», розроблений НВО «Практика» пройшов заводські випробування вогневих можливостей машини.
Випробування відбулися 7 серпня поточного року, повідомляє Defense Express.
У повідомленні зазначається, що проект «Отаман 6×6» враховує останні тенденції розвитку колісної бронетехніки: підвищений бронезахист, наявність мінозахисту, великий запас вантажопідйомності, модульність, максимальна мобільність, та високий ступінь цифровізації.
Цей проект був розроблений компанією «Практика» для Збройних Сил України, зокрема для Морської піхоти України, у відповідності до спільного рішення з Мініоборони. Нині «Отаман 6×6» також пропонується закордонним замовникам.
«Отаман 6×6» сконструйований як модульна платформа на базі якої, окрім версії бронетранспортера, можливо створити мобільну мінометну систему, командно-штабну машину, санітарну та навіть «колісний танк».
У якості БТР він оснащується бойовим модуль БМ-3М «Штурм», який також встановлюється на БТР-3.
Арсенал цього модулю включає 30-мм автоматичну гармата, що має скорострільність у 330 пострілів на хвилину, кулемет та автоматичним гранатомет.
Також БМ-3М «Штурм» оснащений високоточним протитанковим комплексом «Бар‘єр» від ДККБ «Луч», що здатний знищувати сучасну бронетехніку противника на відстані до 5 км. За точність наведення на ціль відповідає сучасний цифровий комплекс з лазерним далекоміром, а також стабілізатор гармати.
Випробування БТР «Отаман 6×6» , які пройшли 7 серпня, підтвердили зручність застосування бойового озброєнням модуля з робочих місць оператора та командира. Робота перевірялась, зокрема, шляхом ведення вогню з 30-мм автоматичної гармати та кулемету.
Також на платформі «Отаман 6×6» можна реалізувати концепцію колісного танку – шляхом встановлення башти з 90-мм гарматою Cockerill (LCTS 90 MP або CSE 90 LP).
Ця система оснащена тепловізійною системою прицілювання, стабілізована у двох плоскостях та може використовувати високоточні керовані протитанкові ракети Falariсk 90 від ДККБ «Луч».
Кореспондент Defense Express мав можливість зробити детальний фотоогляд нового зразка БТР «Отаман 6×6».

«Отаман 6×6» на вогневій позиції

«Отаман 6×6». Вигляд з передньої проєкції. «Отаман 6х6» має повноцінний протимінний захист за стандартом НАТО STANAG 4569. Завдяки багатошаровій броні та протимінним сидінням машина забезпечує захист від вибуху 8 кг вибухівки. Крім цього він має протикульовий рівень захисту STANAG lvl 2 з усіх сторін та від 12,7 мм куль у лобовій проекції. А при встановленні додаткових керамічних елементів рівень захисту зростає до STANAG lvl 4, тобто від куль 14,5 мм на відстані 200 метрів у лобовій проекції.

Важливою особливістю «Отаман 6×6», яка відрізняє його від старих радянських БТР, є його компонування з переднім розміщенням двигуна. Це дозволяє підвищити захист бійців, які розміщуються у задній частині машини та десантуються з корми.

Для висадки та операцій з вантажами у новому БТРі обрано комбінований варіант типу «двері в рампі», що дозволяє максимально спростити експлуатацію машини за різних умов.

У якості озброєння для «Отаман 6×6», у версії бронетранспортера, розглядається відмінно себе зарекомендовавший у реальних умовах бойовий модуль БМ-3М «Штурм», який також встановлюється на БТР-3.

Заряджання гармати. 30-мм автоматична гармата має скорострільність у 330 пострілів на хвилину.

30 мм снаряди до автоматичної гармати.

«Отаман 6×6», екіпаж якого складається з 3-4 осіб – командира, механіка-водія та одного чи двох операторів озброєння, має всередині єдиний броньований простір.

Десант розміщується у спеціальних протимінних сидіннях. У БТР реалізован сучасну систему внутрішнього зв’язку.

У механіка-водія, окрім звичайних перескопічних приладів спостереження, є три широкоформатних екрани, на які виводиться відеозображення з камер, що значно спрощує керування машиною у бойових умовах. А у положенні «на марші» механік-водій може підняти люк та спостерігати за дорогою через броньоване скло.

«Отаман 6×6» розганяється до 110 км/год завдяки дизельному двигуну Deutz TCD 2015 з потужністю у 558 к.с. та крутним моментом у 2080 Нм, а також автоматичній коробці передач Allison 4500 SP. «Отаман 6×6» має кліренс у 453 мм та незалежну підвіску військового типу від компанії Meritor

Бронетранспортер може форсувати водні перешкоди уплав та розвивати на плаву швидкість до 8 км/год.

Пульт управління системами в зоні десанту

Дві бойові машини від НВО «Практика» – БТР «Отаман 6х6» та ББКМ «Козак-2М