ТОВ НВП «МАДЕК»
«КРЮКІВСЬКИЙ ВАГОНОБУДІВНИЙ ЗАВОД» ПАТ
Публічне акціонерне товариство «Крюківський вагонобудівний завод» (ПАТ «КВБЗ») знаходиться на правому березі Дніпра в місті Кременчуці (Полтавська область, Україна). На площі понад 100 гектарів розкинулись цехи і адміністративні будівлі, інженерні центри та енергетичні комунікації.
Підприємство веде свій родовід від Крюківських вагонних майстерень, що були зведені у 1869 році. У 1930-ому майстерні стали вагонобудівним заводом, розпочався випуск нового рухомого складу – вантажних вагонів. КВБЗ сьогодні – це велика транснаціональна компанія унікальне підприємство змішаного типу, де на одному виробничому майданчику створюються і виготовляються як вантажні вагони, так і транспорт соціального призначення: пасажирські вагони локомотивної тяги, міжрегіональні та приміські поїзди, дизель-поїзди, поїзди метро, ескалатори, ходові частини до вантажних та пасажирських вагонів.
Вантажне вагонобудування КВБЗ – це виробництво піввагонів з покращеними технічними характеристиками, бункерних вагонів нового покоління, цистерн для перевезення світлих нафтопродуктів, спеціалізованих, комбінованих, критих вагонів. Понад півмільйона крюківських вантажних вагонів працювали і працюють на сталевих магістралях.
З 1951 по 1991 рік на підприємстві був налагоджений випуск інженерної плаваючої техніки для Збройних Сил: самохідних поромів, поромно-мостових машин, машин підводної розвідки. Створення бункерних вагонів-хоперів та плаваючих машин-амфібій відзначено Державними преміями СРСР.
Новими доленосними змінами позначені останні 27 років історії КВБЗ. У 1988 році підприємство перейшло на повну самоокупність і самофінансування, у 1993-ому створено Відкрите акціонерне товариство. З 2012 року – це Публічне акціонерне товариство «Крюківський вагонобудівний завод».
Збережено і примножено основні фонди – будівлі і споруди, виробничі потужності, а також кадровий потенціал, інтелектуальна власність, цілісність фірми, єдина політика і управлінні і стратегії розвитку. Це дало змогу підприємству не лише вижити і вистояти у кризові періоди, але й розпочати реалізацію нової стратегії розвитку.
Вона полягає у розширенні географії продаж і ринків збуту. Крюківський вагонобудівний завод здійснив самостійний вихід на ринки збуту країн Європи, Азії, Африки, Америки, постачаючи продукції у понад 20 країн світу. Основними країнами –партнерами багато років залишаються Казахстан, Бєларусь, країни Балтії, Російська Федерація, плідним виявилася багатолітня співпраця з Ісламською Республікою Іран, Китайською Народною Республікою.
На Крюківському вагонобудівному заводі народилося кілька нових галузей українського машинобудування. У 1990-ті роки створені автогрейдер, фронтальний навантажувач, які раніше не виготовлялися в Україні, налагоджено серійне виробництво грейдерів середнього класу.
2001 рік став датою створення вітчизняного пасажирського вагонобудування: був складений перший український пасажирський вагон. У наступні роки налагоджено серійне виробництво цієї продукції. Етапами у становленні галузі стала участь КВБЗ у програмі розвитку прискореного руху – випуск перших столичних експресів Київ-Харків, Київ-Дніпропетровськ у 2002-2003 роках. У 2005 році ця робота відзначена Державною премією України у галузі науки і техніки.
За час, що минув відтоді, на підприємстві створено близько 50 моделей і модифікацій пасажирських вагонів різних типів і класів: плацкартні, купейні, СВ, вагони з місцями для перевезення інвалідів, вагони-ресторани, багажні, вагони для міжнародних перевезень габариту RIC, міжрегіональні та приміські електропоїзди (160-200 км/год), міжрегіональні поїзди локомотивної тяги (160 км/год). Ведеться розробка високошвидкісних поїздів (до 250 км/год), двоповерхових вагонів локомотивної тяги, вантажних двосистемних електровозів.
У 2002 році на КВБЗ складений перший вітчизняний міжповерховий ескалатор, у 2004-ому – чотири перші тунельні ескалатори для станції «Сирець» Київського метрополітену. Розвиток цього напряму у подальшому дає змогу говорити про створення в Україні ще однієї галузі машинобудування – ескалаторобудування. Сьогодні ескалатори виробництва КВБЗ працюють у Києві, Львові, Харкові, Мінську, Москві та Санкт-Петербурзі.
Праця над створенням техніки для метрополітенів у 2005 році увінчалася виготовленням перших вагонів метро. Сьогодні у Київському метрополітені працюють 6 поїздів метро виробництва КВБЗ. Створений і поставлений на виробництво поїзд метро з асинхронним тяговим приводом на візках власного виробництва з центральним пневмопідвішуванням. У 2014 році підприємство успішно виконало глибоку модернізацію 95 вагонів метро серії «Е» із упровадженням асинхронного приводу для КП «Київський метрополітен». Усе це свідчить про створення вітчизняної галузі метровагонобудування.
Крім поставок на внутрішній ринок, Україна в особі Крюківського вагонобудівного заводу експортує пасажирські вагони в Бєларусь, Казахстан, Таджикистан. Ескалатори – в Бєларусь, Росію.
Виготовлення сучасної техніки неможливе без нових технологій і матеріалів. На КВБЗ упроваджено застосування сталей підвищеної міцності і зносостійкості у вантажному вагонобудуванні, закуплено і встановлено кращі в Європі верстати і комплекси для обробки деталей та вузлів. Освоєно технології склеювання каркасів, використання нержавіючих сталей, алюмінію, у візки прийшли конструкції пневмопідвішування. У найближчий час намічений перехід до використання алюмінієвих сплавів, полімерних матеріалів у виготовленні високошвидкісних поїздів. Це відповідає європейському рівню у транспортному машинобудуванні.
Створено і працює спільне білорусько-українське підприємство – Гомельский вагонобудівний завод, де виготовляється продукція за українською технологією.
Система менеджменту підприємства сертифікована відповідно до вимог міжнародних стандартів IRIS та ISO 9001, а також державного стандарту ДСТУ ISO 9001. З 2013 року на підприємстві впроваджено Міжнародний залізничний стандарт «IRIS». КВСЗ має низку міжнародних нагород за якість продукції, адже створює техніку, яка нічим не поступається світовим аналогам. Усе це працює на позитивний імідж України, підвищення гордості за її досягнення. .
Наша компанія має свій товарний знак, прапор, гімн. В ПАТ «КВБЗ» працює понад 6,5 тис. чоловік. Публічне акціонерне товариство – неодноразовий переможець Всеукраїнського конкурсу «Кращий роботодавець України». Серед соціальних програм – різноманітна благодійна діяльність, підтримка ветеранського руху, партнерські відносини з профспілковою організацією, цілеспрямована молодіжна політика, збереження і фінансування соціальної сфери, допомога місту та області.
Крюківський вагонобудівний завод має статус одного з найкращих платників податків в Україні. Компанія відкрита для співпраці як на українському, так і на міжнародному ринках.
Примноження корпоративної культури, ініціювання та успішне виконання низки державних програм, застосування інноваційно-інвестиційної моделі розвитку – ось головні складові ідеології, тактики та стратегії ПАТ «КВБЗ»..